22 agost 2024
Taller de metodologia: lectura i anàlisi quantitativa
Dimecres, 5 de juny - 16.00 h
Av. Catalunya, 35, 43002 Tarragona, Espanya Mostrar mapa [+]

Dins el seminari de formació del programa de doctorat interuniversitari en Treball Social, s'imparteix el "Taller de metodologia: lectura i anàlisi quantitativa", a càrrec de Georgia Casanova, de Institut Nacional de Cures per als Ancians (INRCA), d'Itàlia.

Investigadora italiana especialitzada en polítiques sociosanitàries a nivell nacional i internacional. Des del 2012 és investigadora de l'Institut Nacional de Salut i Investigació sobre les Persones Majors a Itàlia. Investigadora social en temes de benestar des de 2002, utilitzant l'enfocament de recerca aplicada transnacional i anàlisi avaluativa. Experta en analitzar mètodes quantitatius i estadístics, juntament amb mètodes qualitatius. Ha treballat i estudiat en diversos països europeus, així com en països en desenvolupament d'Àfrica i la zona dels Balcans. Com a "investigadora analista de polítiques" va tenir l'oportunitat de treballar en organismes de serveis nacionals i locals, ONG, universitats i centres de recerca especialitzats. Ha rebut la BECA MSCA-IF-2019 (G.S.888102). Ha impartit docència en diversos centres universitaris italians, centrant la seva intervenció en metodologia i tècniques per a la investigació social, polítiques i organització de serveis socials, envelliment i innovació social. Des del 2023 és membre de la junta directiva d'Eurocarers.

Programa
La docència estarà orientada a proporcionar alguns elements d'estadística descriptiva i analítica útils en la investigació social. En particular veurem: a) anàlisi monovariada i bivariada; b) anàlisi logística lineal i múltiple; c) anàlisi factorial. Es tractaran els temes abans esmentats per tal de proporcionar coneixements teòrics bàsics, que permetin una lectura i interpretació pràctica de les dades, així com idees sobre la seva aplicació a SPSS.

Seminari on-line a la Sala Teams.
Dia: 05/06/24
Hora: 16.00h-19.00h