Terrassa, Espanya Google Maps
08:00 h - 19:00 h
SORTIDA CULTURAL A TERRASSA. 23 d'octubre de 2026
Visita al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya i al conjunt preromànic de les esglésies de Sant Pere.
Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya
El Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC) té la seva seu central a Terrassa, a la fàbrica modernista Vapor Aymerich, Amat i Jover, una de les millors mostres de l'arquitectura industrial modernista de Catalunya.
L'edifici, projectat per l'arquitecte Lluís Muncunill i inaugurat l'any 1908, acollia tot el procés de transformació de la llana, des de l'entrada en flocs fins a la sortida en teixits acabats. La fàbrica es coneix popularment com El Vapor, per la utilització de la màquina de vapor com a força motriu fins el 1914. La seva magnífica arquitectura presenta una característica coberta de lluernes de volta catalana sostingudes per pilars de ferro colat, i una xemeneia de 42 m d'alçada.
El MNACTEC preserva i difon el patrimoni científic, tècnic i industrial català i també la seva incidència social. Les exposicions permanents fan un repàs a temes com la indústria tèxtil, les fonts d'energia, la informàtica, la química i el transport, entre d'altres. També articula un Sistema Territorial que agrupa 26 museus i espais especialitzats en patrimoni industrial, ciència i tecnologia, cadascun d'ells amb una visió temàtica única, que ajuda a comprendre la industrialització a part de Catalunya. Farem una visita guiada del museu i al final podrem veure alguna de les seves exposicions temàtiques.
La seu d'Egara del Museu de Terrassa: el conjunt de Sant Pere
Aprofitarem que ens queda a prop un conjunt monumental molt rellevant, el conjunt d'origen paleocristià de Sant Pere de Terrassa, per fer una visita guiada a les esglésies de Sant Pere, Sant Miquel i Santa Maria, a l'antic nucli visigòtic d'Egara.
Dia: divendres 23 d'octubre de 2026, de 8:00 a 19h (estimatiu)