16 octubre 2024
Exposició
Exposició Lo riu ens mou
Dilluns, 14 d'octubre - 09.00 h
Vestíbul del Campus Terres de l’Ebre de la URV. (Av. Remolins, 13-15. Tortosa) Mostrar mapa [+]

L'exposició s'emmarca en el desenvolupament del projecte Lo riu ens mou, impulsat l'any 2022 per la Representació Territorial de l'Esport a les Terres de l'Ebre, conjuntament amb els Serveis Territorials dels departaments d'Educació i de Cultura a les Terres de l'Ebre, l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (IDECE) i la Federació Catalana de Rem.

La mostra, comissariada per Marc Ballester, antropòleg especialitzat en patrimoni cultural immaterial i membre de l'Associació Prisma Cultural, recull els resultats de la recerca etnològica realitzada durant els darrers dos anys. Marc Ballester, amb una llarga trajectòria en projectes de salvaguarda del patrimoni, ha comissionat la Capital de la Cultura Catalana Tortosa 2021 i ha estat implicat en diverses iniciatives culturals i expositives com Memòries i patrimonis del Mercat Central de Tortosa i el projecte Artesania 360º.

Amb un discurs planer i una rica documentació gràfica procedent del treball de camp i dels Arxius Comarcals de la Ribera d'Ebre i del Baix Ebre, l’exposició explora com la població ebrenca ha viscut l'activitat física al riu i com aquesta relació ha evolucionat al llarg del temps.

L'exposició s’inaugurarà el proper 8 de novembre, a les 13.00 h, en el marc del XIV Congrés de la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana (CCEPC), on Ballester oferirà una visita guiada. Aquesta iniciativa, produïda pels Serveis Territorials del Departament de Cultura a les Terres de l'Ebre i l'Institut Ramon Muntaner, compta amb la col·laboració del Campus Extens de la URV a Tortosa.

Campus Terres de l'Ebre
Societat i cultura