El dijous 19 de setembre, al Campus Terres de l’Ebre, comença el cicle de quatre conferències d'experts en educació, emmarcat dins del Pla de Formació de Zona (PFZ) 2024-2025 a les Terres de l'Ebre. Aquest cicle té com a objectiu aprofundir en diversos aspectes educatius actuals, contribuint a la millora i desenvolupament de les competències professionals docents.
La primera conferència, titulada ‘Les situacions d’aprenentatge’, serà impartida per Montse Irun, docent de secundària, formadora del Departament d'Educació i professora de la Universitat de Lleida. En aquesta xerrada s’analitzaran les característiques d’una bona situació d’aprenentatge i es presentaran maneres de programar i enriquir-les de forma competencial.
El cicle continuarà amb tres sessions més que abordaran temàtiques com les preguntes indagadores, l'avaluació formativa i l'ús de la intel·ligència artificial a l'aula:
- Dijous, 26 de setembre: ‘Preguntes indagadores’, a càrrec d’Antoni Otero. Aquesta conferència tractarà com formular preguntes que promoguin la curiositat i la indagació de l’alumnat, i com utilitzar-les com a motor de projectes d’aprenentatge.
- Dijous, 3 d'octubre: ‘L'avaluació’, per Núria Martínez. Es parlarà de com planificar l’avaluació per millorar l’aprenentatge i s’abordaran estratègies metacognitives per a l'autoregulació i l'avaluació formativa dins del cicle de l'aprenentatge.
- Dijous, 10 d'octubre: ‘Intel·ligència artificial’, a càrrec de Jaume Feliu. Aquesta sessió presentarà recursos metodològics per incorporar les eines d’intel·ligència artificial a l’aula i com aprofitar-les en les tasques docents.
Totes les conferències tindran lloc a les 17.30 h a l'Aula Magna del Campus Terres de l’Ebre de la URV.
Aquest cicle està organitzat pel Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya; el Campus Terres de l’Ebre de la URV; l’ICE de la URV, el Centre de Recursos Pedagògics de les Terres de l’Ebre, i el Moviment de Renovació Pedagògica de les Terres de l’Ebre.