23 July 2024
Congress
II Congrés Internacional "Carlos Barral i... Julio Cortázar"
Thursday, June 13 - 09:00 h
Campus Catalunya (Avinguda Catalunya, 35, Tarragona) Show map [+]

El II Congrés Internacional “Carlos Barral i... Julio Cortázar” se celebra els dies 13 i 14 de juny de 2024 entre la URV, a Tarragona, i Calafell, coincidint amb l'aniversari del naixement de Cortázar, pare del boom literari hispanoamericà, fa 110 anys, i també amb l'aniversari de la seva mort en fa 40.

Aquesta és la segona edició del congrés després que l'any 2023 es dediqués a Gabriel García Márquez, per commemorar les més de cinc dècades de la presència dels escriptors pertanyents al boom hispanoamericà a la demarcació de Tarragona, acollits per l'editor i poeta Carlos Barral a la casa de Calafell.

Hi intervindran Álvaro Salvador, catedràtic de la Universitat de Granada; Juan José Rastrollo, editor de Metropolitano, de la Universitat d'Alacant; Trinidad Barrera, catedràtica de la Universitat de Sevilla, i el net de Carlos Barral, Malcolm Otero Barral, i Berta Marsé, filla de Juan Marsé.

El programa complet i la informació es pot trobar al web del congrés.

El congrés està dirigit a professors, investigadors, doctorands i estudiants interessats en el tema i al professorat de secundària (és una activitat reconeguda pel Departament d'Educació a través de l'ICE de la URV amb una certificació de 30 hores).

Universitat Rovira i Virgili, Ajuntament de Calafell, Museu Casa Barral
Society & Culture, Reserch