Jornades
La videovigilància mitjançant dispositius mòbils: les càmeres instal·lades en drons
Dimarts, 21 de maig - 11.00 h
Aula Magna del campus Catalunya (Avinguda Catalunya, 35, Tarragona) Mostrar mapa [+]

L’ús de càmeres de vigilància no deixa de créixer en tots els àmbits de la societat. Encara que la videovigilància policial té una regulació normativa, no tots els diferents usos reals actuals tenen un marc normatiu clar. La proliferació tecnològica d’instruments i eines per captar i registrar imatges i la creixent securitització que vivim, fan que la videovigilància agafi força i atractiu com a instrument per moltes administracions públiques i privades.

Amb l'objectiu d'obrir un diàleg social, la Direcció General d’Administració de Seguretat (DGAS) organitza les I Jornades de Debat i Reflexió sobre la videovigilància a Catalunya, amb la col·laboració de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Rovira i Virgili.

Cada universitat acollirà una de les jornades. A la URV, el 21 de maig s'hi debatrà sobre la videovigilància mitjançant dispositius mòbils. Més concretament, s'hi tractarà la regulació de les càmeres instal·lades als drons i la implantació d'un sistema de videovigilància mitjançant drons per part d'un cos policial.

El programa a la URV és el següent:

11:00 h Sessió I: La regulació de les càmeres instal·lades als drons. Encarna Garcia, subdirectora general de seguretat interior i Josep Ramon Fuentes, professor de la URV.

11:40 h Sessió II: Implantació i gestió d'un sistema de videovigilància mitjançant drons per part d'un cos policial (Guàrdia Urbana de Tarragona).

12:20 h Sessió III: Principals debats i conclusions de les jornades, a càrrec de Sonia Andolz, directora general d'Administració de Seguretat.

El programa complet es pot consultar al web del Departament d'Interior de la Generalitat, on també s'hi pot fer la inscripció.

Direcció General d’Administració de Seguretat de la Generalitat i URV
Ciència i tecnologia