Sessió
X Simulació del Parlament Europeu
Dimecres, 3 d'abril - 09.40 h
Aula Magna del campus Catalunya (Av. Catalunya, 32, Tarragona) Mostrar mapa [+]

Una vuitantena d'estudiants de la Facultat de Ciències Jurídiques protagonitzen la desena edició de la Simulació del Parlament Europeu, en què hauran d'elaborar, debatre i votar propostes de resolució de temes d'actualitat, com la creació d'un exèrcit europeu, la resposta de la UE a les demandes dels agricultors o els drets dels animals.

Els estudiants es posaran en la pell de 80 eurodiputats i eurodiputades, cadascun dels quals com a membre d'un grup polític i d'una comissió parlamentària. S'encarregaran d'elaborar propostes de resolució que hauran de ser debatudes i votades en el Ple aquest mateix matí.

Més concretament els temes que es proposen en aquesta edició són els següents:

- La creació d’un exèrcit europeu: quin és el posicionament del Parlament Europeu sobre la creació d’un exercit europeu, tenint present el nou context de seguretat plantejat com a conseqüència del conflicte bèl·lic a Ucraïna.

- La resposta de la Unió Europea a les demandes dels agricultors: quin ha de ser el posicionament del com ha de respondre la UE a les demandes recents dels agricultors europeus i quines mesures ha d'adoptar.

- L’ampliació de la Unió Europea: quin posicionament ha de tenir el Parlament Europeu respecte les demandes actuals d’adhesió a la Unió Europea.

- Els drets dels animals: quines propostes pot fer el Parlament Europeu davant del moviment creixent que sol·licita el reconeixement i protecció de drets per als animals.

La simulació del Parlament Europeu, que organitzen la mateixa facultat i Europe Direct Tarragona amb el suport de l'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, comença a les 9:40 h a l'Aula Magna del campus Catalunya. A continuació, entre 9:45 i 11 h, hi ha les reuncions de treball dels grups polítics: Grup Democratacristians Europeus, Grup Socialdemòcrates Europeus, Grup Liberals Europeus i Grup del Verds, les Minories i les Nacions sense Estat.

De les 11:20 a les 12:35 h hi ha les sessions de les comissions parlamentàries: Comissió de Medi Ambient, Salut Pública i Seguretat Alimentària que tractarà el tema "Els drets dels animals"; Subcomissió de Seguretat i Defensa, que tractarà el tema "La creació d’un exèrcit europeu"; Comissió d'Afers Exteriors, que tractarà el tema "L’ampliació de la Unió Europea", i Comissió d’agricultura i desenvolupament rural, que tractarà el tema "La resposta de la Unió Europea a les demandes dels agricultors".

La sessió plenària del Parlament Europeu es farà de 12:50 a 14 h a l'Aula Magna. La mesa l'integraran Sergi Barrera, cap de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, Alfonso González Bondia, professor de Dret internacional públic i relacions internacionals de la URV, i Mimoun Imed Eddine Benfakir.

Facultat de Ciències Jurídiques i Europe Direct Tarragona amb el suport de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona.
Docència