Conferència
«La urbanización de la montaña: nuevos estilos de vida en los Alpes suizos»
Dimecres, 14 de febrer - 12.00 h
MS Teams (Av. Catalunya, 35, Tarragona) Mostrar mapa [+]

Organitzada pel Màster universitari en Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social, la conferència a càrrec de Dra. Andrea Boscoboinik de la Universitat de Friburg (Suïssa) i sota el titol de: «La urbanicición de la montaña: nuevos estilos de vida en los Alpes Suizos», se centrarà als Alps Suïssos, on, com a altres parts del món, els paisatges de muntanya s'han anat convertint en llocs ideals per viure-hi, particularment per a persones originàries de les ciutats de zones planes. Avui dia, les muntanyes, igual que altres zones no urbanes, atrauen un nombre cada vegada més gran de persones a la recerca de tranquil·litat, d'aire pur, de natura i d'un estil de vida diferent de l'urbà. Les noves formes de vida mòbil i les migracions d'estil de vida afavoreixen la visita o la instal·lació d'un tipus de població nou en regions perifèriques. Així, les muntanyes acullen avui una vasta gamma de residents, permanents o temporals, que difereixen en les motivacions, els orígens, els recursos i la riquesa.

Dia: dimecres, 14 de febrer de 2024
Hora: 12 h (format híbrid
Presencial: Arxiu d’Etnografia de Catalunya (A521) de campus Catalunya URV
Mitjà virtual: Microsoft Teams* (inscripció prèvia a https://forms.gle/t78Le6RkA1pkZFfV6)