Durant quatre sessions (els dimarts 14, 21, 28 de març i 4 d'abril) els assistents podran aprofundir en el coneixement de quatre temes o esdeveniments històrics capçals de principis del Segle XX a través de l'ús de jocs de taula moderns. La intenció és conèixer de forma activa la història aprofitant que els jocs permeten situar als participants en el centre de l'acció, explorar el potencial que els jocs de taula moderns atresoren com a eines d'aprenentatge i innovació docent, i analitzar de quina forma s'aproximen aquest jocs als fets històrics, quins elements prioritzen (o no) i quines narratives acaben construint.
Per tal de fer-ho, cada sessió estarà dedicada a un tema específic i tindrà assignada un joc centrat en aquest. Cada dia s'iniciarà amb la contextualització del tema, posteriorment s'introduirà i s'explicarà el joc escollit, es duran a terme una o vàries partides i s'acabarà amb un comentari final conjunt. Un dels principals valors és potenciar la participació activa a través dels les partides als jocs escollits.
D'altra banda, els jocs no s'han seleccionat únicament segons el tema central de la sessió, sinó que s'ha tingut en compte que es puguin jugar (fins i tot sense haver-ho fet prèviament) i que ofereixin un ventall divers de formats, dinàmiques i mecàniques per poder conèixer millor el món dels jocs de taula i les seves possibilitats.
L'activitat està oberta tant a alumnes, com a professors que vulguin conèixer una forma diferent d'aproximar-se a la història i/o aprofundir en els jocs de taula com a recursos educatius que poden ser aplicats a l'aula.
No es necessari saber jugar o haver jugat prèviament.