24 abril 2024
Jornades
Dia de la Ciència al campus Terres de l'Ebre
Dijous, 14 de febrer, 2019 - 09.15 h
Campus Terres de l'Ebre de la URV -Avinguda Remolins 13-15 Tortosa Mostrar mapa [+]

Un total de 183 alumnes de segon de Batxillerat -91 del Batxillerat de Ciències i Tecnologia, i 92 del d'Humanitats i Ciències socials-  dels instituts Dertosa i Cristòfol Despuig estan inscrits en aquesta nova jornada del Dia de la Ciència que tindrà lloc al campus Terres de l'Ebre d ela URV.

S'han programat tres tallers per cadascuna de les modalitats de Batxillerat: "Higiene de mans", "Experimentació amb robots" i "Estimulació dels sentits: la vista, l'olfacte i el gust", per al Batxillerat Científic i Tècnic; i "Per què som com som i com aprenem?", "Com cal organitzar una empresa" i "Homes i pedres: les eines de la prehistòria", per al d'Humanitats i Ciències socials.

Com a clausura de l'activitat hi haurà dos monòlegs a l'Aula Magna a càrrec dels guanyadors dels concursos de monòlegs Vols saber què investigo?, del 2017 i 2018 respectivament.  Es tracta de Francisco Algaba, del programa de doctorat en Biomedicina al Grup de Recerca en Diabetis i Malalties Metabòliques Associades. El seu monòleg porta per títol ¡Niño! ¡No le lleves la contraria a tus madres!.El segon monòleg anirà a càrrec de Carlos Sánchez, del doctorat Erasmus Mundus en Quaternari i Prehistòria, i es titula ¡Eres un Neandertal. Tots dos tenen una durada de set minuts.

Campus Terres de l'Ebre de la URV
Ciència i tecnologia, ciències socials, Dia de la Ciència, humanitats, Infermeria, Prehistòria, robótica