20 abril 2024
Exposició
Història i compromís de les germanes Úriz
Divendres, 27 d'abril, 2018 - 08.00 h
CRAI del campus Catalunya (Av. Catalunya 35, Tarragona) Mostrar mapa [+]

L'exposició "Pepita i Elisa Úriz Pi. De Badostaín a Berlín Oriental: història i compromís de les germanes Úriz" se centra en la trajectòria vital i professional de dues dones exemplars. D'origen navarrès, pioneres de la renovació pedagògica i lluitadores pels drets de les dones i els infants, les germanes Úriz exerciren com a professores a les Escoles de Magisteri de Girona, Lleida, Tarragona i Barcelona durant bona part del primer terç del segle XX, abans d'emprendre el camí d'un exili sense retorn.

Del pas d'Elisa Úriz per l'Escola de Magisteri de Tarragona, com a professora de música, s'hi exposa el seu expedient personal que pertany a l'Arxiu de la URV. L'exposició, que es va inaugurar el dia 25 d'abril, és de caràcter itinerant i està oberta a tothom.

Concejo de Badostáin i Ajuntament del Valle de Egües (Navarra)
Societat i cultura