Investiture
Claudi Esteva, doctor honoris causa a títol pòstum
Friday, November 10, 2017 - 12:00 h
Paranimf de la Universitat, Rectorat (C/De l'Escorxador s/n, Tarragona) Show map [+]

Es fa l’acte d’investidura com a doctor honoris causa de la URV a títol pòstum de Claudi Esteva, fundador de l’antropologia social a Catalunya i a l’Estat espanyol, apadrinat pels professors Joan Prat Carós i Àngel Martínez. Està obert a tothom.

Va ser exiliat republicà a Mèxic i es va formar a l’Escola Nacional d’Antropologia i Història de Ciutat de Mèxic. Va dirigir el Museu Nacional d’Etnologia de Madrid i hi va fundar l’Escola d’Antropologia. El 1972 va crear el Departament d’Antropologia Cultural de la UB i el va dirigir fins que es va jubilar, l’any 1983. Els seus camps de recerca van ser els estudis de personalitat, l’etnicitat i l’estudi de la societat urbanoindustrial. Va fer treball etnogràfic a Mèxic, Perú, Guatemala, Guinea Equatorial, Catalunya i els Estats Units. Teniu més informació sobre Claudi Esteva aquí.

Es demana confirmar l'assistència a l'acte abans del dia 7 de novembre (tel. 977558004 o secgpr@urv.cat).

Contact phone
Institution, Society & Culture, Antropología